Terug naar overzicht

nette g.o.h.Toyota Yaris 1.5-16V T-Sport NIEUWE APK 5-deurs

Marge € 2.950,-

€ 2.950,- Marge

250.200 KM NAP Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
2002 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 2002 Handgeschakeld 250.200 KM
Verzekeringen vergelijken
Deel deze advertentie:

Zekerheden

Specificaties

Kenteken
NL
95JBKR
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 02-02-2002
Datum eerste toelating (internationaal) 02-02-2002
APK vervaldatum 07-11-2026
Tellerstand
250.200 KM NAP
Carrosserie Hatchback
Kleur Grijs
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Gewicht 925 kg
Maximum massa geremd 900 kg
Motorrijtuigenbelasting € 88 - 95 per kwartaal

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1497 cc
Vermogen 78 kW / 106 PK
Topsnelheid 190 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 9.0 seconden
Koppel 0 Nm
Gemiddeld verbruik 7 l/100km

Interieur

Achterbank in delen neerklapbaar
Achterbank verstelbaar
Aluminium interieur afwerking
Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
Elektrische ramen voor
Hoofdsteunen
Hoofdsteunen achter
Sportstoelen voor
Stuur leder
Stuurbekrachtiging
Verstelbare stuurkolom

Exterieur

Achterruitwisser
Buitenspiegels elektr. verstelb. en el. ramen voor
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Getint glas
Mistlampen voor
Sportvelgen

Infotainment

Cd-speler
Radio cd speler
Radio-cassette

Overige

Anti blokkeer systeem
Bestuurdersairbag
Passagiersairbag

Comfort

Boordcomputer

Veiligheid

Alarm klasse 1(startblokkering)

Beschrijving



Nette origineel in Nederland geleverde snelle Toyota Yaris T-Sport 1.5 16V VVT-i, in de gewilde 5-deurs uitvoering, met NIEUWE APK (14 maanden) en nieuwe remmerij, nieuwe banden en nieuwe schokbrekers rondom. Niet in gerookt en huisdiervrij. Met boekjes en reservesleutel.

5-deurs uitvoering!!! De 5-deurs is de meest gewilde T-Sport uitvoering, de meeste aangeboden T-Sport zijn in 3-deurs uitvoering namelijk.

Het betreft een Toyota Yaris T-Sport. Dit is de sportieve 1.5 16V uitvoering. De Yaris werd geleverd met de 1.0 motor, de 1.3 en de 1.5. De 1.0 is al een vlotte pittige auto, de 1.3 is echt een snel ding (heb er zelf ook 1 gereden), maar de 1.5 VVT-i is echt een raket op wielen. Denk er dus om, dat wanneer je beginnend bestuurder bent, niet iedere verzekering jou wil aannemen, vanwege hoog risico. Informeer dus eerst bij een verzekering voordat je deze T-Sport koopt. Voor de verzekering heb je nodig het kenteken 95-JB-KR en de meldcode 6898. Een T-Sport uitvoering is bij Toyota een beetje van wat de GTi is bij Volkswagen.

Deze Toyota Yaris is voorzien van o.a.:
- stuurbekrachtiging
- elektrische ramen
- airbags
- ABS Anti Blokkeer Remsysteem
- radio met CD speler (origineel Toyota)
- sportinterieur met kuipstoelen
- centrale portiervergrendeling
- hoedenplank
- 3 zitplaatsen achterin
- reservewiel
- 16 inch sportvelgen
- boordcomputer met verbruik en dergelijke
- mistlampen voor
- analoog T-Sport dashboard met toerenteller en analoge snelheidsmeter
- luxe kentekenplaten met opgelegde letters
- lederen stuur en lederen versnellingspook
- getint glas
- mattenset met originele pasvorm
- spoiler boven het achterraam
- sideskirts
- T-sport bumpers
- telefoonhouder op het voorraam
- elektrische spiegel verstelling
- etcetera

De Yaris ziet er van binnen en buiten netjes uit, het is een echte blikvanger, door z'n kleur, uitvoering en 16 inch velgen. Van buiten is het een nette en verzorgde auto. Minpunt is dat de lak op de 2 linker portieren onderaan wat verweerd is. Er zit wat steenslag op motorkap en voorbumper. Voor de rest is het een mooie shiny auto. Het interieur is werkelijk zeer netjes en heeft slechts zeer minimale gebruikerssporen. Gewoon heel verzorgd. Dat is best wel uniek bij een Yaris, want vaak is het interieur uitgeleefd en gesleten en heb je veel beschadigingen van de kunststof interieurdelen. Deze Yaris heeft zeer mooi kunststof binnenin, zonder ernstige krassen of beschadigingen. Slechts lichte gebruikerssporen. Het dashboard is ook mooi en verzorgd, zonder ernstige krassen. De bestuurderstoel ziet er mooi uit, zelfs bij de instap. Vaak is daar de bekleding helemaal versleten namelijk. Deze Yaris heeft gewoon echt prachtige bekleding. Zelfs een nette mattenset ontbreekt niet. Ook de hoedenplank is aanwezig, zonder gaten. Heldere glanzende koplampen, dus niet helemaal dof en geel, zoals je vaak ziet.

Van onderen is het een nette auto. Geen rotterij. Vaak is een Yaris verroest bij de achterste chassisbalken, drempel en achterste ophanging. Deze Yaris is netjes. Je mag hem hier op de brug van onderen bekijken. Toen ik de Yaris inkocht, had deze wat lekkage bij de uitlaat. Toen 'ie hiervoor op de brug stond, bleek ook dat er wat roest was bij de achterste balkjes. Dat bleek ook op het keuringsrapport te staan als adviespunt. Ik heb dat vervolgens helemaal laten herstellen, met dik plaatmateriaal, dus nu weer mooi in orde en een nieuwe APK, zonder adviespunten.

Er is niet in de auto gerookt. Dat is best wel uniek bij een Yaris, weet ik uit ervaring te vertellen. Zelfs geen wietlucht, gewoon lekker fris.

De auto is ook huisdiervrij. Je wordt dus niet geconfronteerd met hondehaar van een vorige bezitter.

Starten en lopen. Motor loopt als een zonnetje. De motor is werkelijk kurkdroog. Er zijn geen uitwendige lekkages. Best wel uniek. Gewoon een kurkdroog blok. Zie foto van de motor van onderen.

Er ligt een 1.5 1500cc 16V motor in. Deze heeft een distributieketting, dus geen distributieriem. Het is een VVT-i motor van Toyota. VVT-i betekent dat de motor voorzien is van een variabel nokkenas (-verstelling). De 1.5 motor is de dikste motor die je in de Toyota Yaris MK1 kon krijgen. De ketting van een Yaris is eigenlijk slijtvast, dus je hoeft hem niet om de haverklap te vervangen, zoals de VW, Seat, Opel en Audi rijders wel moeten doen. Ja, het blijft een echte Toyota. Die worden geproduceerd in Japan, dus zijn superdegelijk.

Vaak heeft een Yaris T-Sport in het verleden wel eens een kusje van voren gehad. Deze Yaris is van onderen mooi en heeft geen sporen van oude schades aan de voorste frontbalk en chassisbalken. Ze staan zelfs nog mooi in de transparante ML tectyl. Ook aan de achterzijde heb ik geen sporen kunnen zien van schades aan de balken.

De Yaris is voorzien van originele af-fabriek audio, met radio, cassette en CD. Er zijn trouwens speciale setjes te koop, zodat je ook een normale radio van de Mediamarkt zou kunnen monteren. Er zitten luidsprekers gemonteerd in zowel de voorste portieren als in het dashboard. De luidsprekers zijn nog origineel en hebben een goed geluid en kraken niet.

De Yaris staat op 16 inch lichtmetalen velgen van het merk RC Design. Normaal zit er 15 inch onder de T-Sport. De velgen zijn overwegend netjes, met wat lichte beschadigingen. De velgen zijn recht, dat konden we mooi zien toen we de banden monteerden en we dus ook de wielen balanceerden. 

De auto hebben we rondom voorzien van banden in de maat 195 45 R16, met bijna nieuw profiel.

De wielen zijn rondom gebalanceerd (tegen trillingen).

Recent is echt een hele berg aan de auto vernieuwd:
- remschijven en remblokken voor (Brembo)
- remschijven en remblokken achter
- remklauw linksachter
- remklauw rechtsachter
- achterste schokbrekers (Bilstein)
- voorste schokbrekers (Bilstein)
- wisserbladen voor
- banden 4x
- 4x wielen gebalanceerd


Boekjes aanwezig, ook onderhoudsboekje.

Reservesleutel aanwezig. Er zijn 2 handzenders voor de centrale deurvergrendeling aanwezig.

RDW Tellerrapport / NAP Nationale Auto Pas is aanwezig bij de auto. Deze auto heeft een logisch verklaarbare tellerstand. Zie foto.

De auto is origineel Nederlands, dus met aantoonbare kilometerhistorie. Dus niet ingevoerd en de teller teruggedraaid.

Rijdt, remt, stuurt en schakelt goed. Starten en lopen. Motor loopt als een zonnetje, zonder bijgeluiden of rookwolken. Zeer veel trekkracht, echt onvoorstelbaar.

Geen brandende storingslampjes in het dasboard. Alle lampjes gaan netjes aan als je de auto op het contact zetten en gaan netjes uit zodra je de motor start. Dus geen motor-, airbag- of ABS- storingen.

Nieuwe APK! APK gekeurd t/m 7 november 2026, zonder adviespunten.

Gewicht bedraagt slechts 925 kg, dus de wegenbelasting bedraagt maar 32 euro per maand (95 euro per kwartaal).

Prijs: EUR 2.950,- met nieuwe APK. Graag eerst overleggen met de vrouw voordat je mij belt en wanneer je beginnend bestuurder bent moet je eerst even ergens informeren of je er een verzekering op kunt krijgen, het is een snelle T-Sport namelijk, dus de GTi van Toyota zeg maar.

Inruil is mogelijk tegen handelsprijs.

Wij keuren onze auto's niet zelf, maar laten dit uitvoeren door een RDW erkend onafhankelijk APK keuringsstation.

Bij serieuze belangstelling mag u altijd proefrijden en de auto van uw keuze gerust even van onderen bij ons op de brug bekijken.

Wegens de snel wisselende voorraad kunt u het beste gewoon even bellen. Wij staan u graag te woord. Wij rekenen geen afleveringskosten, tenzij u speciale wensen heeft, zoals een afleverbeurt of iets dergelijks. Wij hebben een uitgebreide voorraad auto's in de prijsklasse van 500 t/m 3000 euro, veelal voorzien van een nieuwe of recente APK keuring. Voor grotere foto's en beschikbaarheid, zie onze website.

Wilt u langskomen? Graag vooraf even bellen om teleurstellingen te voorkomen! Tel: 06-55 933 538 (Wouter Gerdes). Vanwege regelmatige afwezigheid werken we bij voorkeur op afspraak.

Ons adres:
HGG Auto's
Oostendeweg 7
9723 HJ GRONINGEN
ind.terrein ZUID-OOST / Winschoterdiep (achter de EUROBORG)
Tel. 06 - 55 933 538

 

Mogelijk gemaakt door Mobilox